Dieta dla zabieganych

Dieta dla zabieganych, czyli kilka porad praktycznych jak wygospodarować czas na przygotowywanie zdrowych posiłków na cały dzień.

Wbrew pozorom tylko nam się tak wydaje, że nie mamy czasu na przygotowywanie posiłków lub właściwie często nie mamy pomysłów na zdrowy, ale szybki posiłek. W efekcie często jemy nieregularnie, z doskoku lub wybieramy gotowe produkty lub już przygotowane posiłki (nawet wybieramy catering, ale przecież nie jest taki tani).

Warto przygotowywać posiłki w domu, gdyż jedynie wtedy mamy kontrolę nad tym co one zawierają. Zacznij OSZCZĘDZAC CZAS w kuchni, a przekonasz się, że już od dziś nie będziesz spędzać w niej, aż tyle. Dobra logistyka kluczem do sukcesu.

Pierwszą metodą, pewnie już dobrze Wam znaną, jest przygotowywanie po prostu większych porcji, tzw. „na potem”. W ten sposób możesz mieć już 2 zdrowe posiłki w ciągu dnia lub następnego, za jednym razem. Ale dzięki też temu masz pewność, że nie będziesz marnować jedzenia, wykorzystując wszystko do przygotowania posiłków na cały dzień. Tutaj też dobrze się sprawdzi gotowanie zup. Z góry wiadomo, że jest to propozycja potrawy na kilka razy, co zaoszczędzi Ci czas w kolejne dni.

Jeśli masz taką możliwość w „wolniejsze” dni, możesz przygotować kilka propozycji posiłków i je zamrozić lub chociaż włożyć do lodówki i masz już gotowy posiłek na następny dzień.

umów wizytę

Jeśli gotujesz duża ilość wody, możesz użyć do tego czajnika elektrycznego, gotując w nim chociaż część potrzebnej wody, zaoszczędzając czas i prąd lub gaz 😉

Dania jednogarnkowe (lub nawet używanie Thermomix’a) stają się coraz bardziej modniejsze. Możesz także gotować kilka posiłków na raz. Warto też zadbać o dobrej jakości sprzęt i akcesoria kuchenne, takie jak: odpowiednio naostrzone noże, obieraczki, itp.

Planuj posiłki na cały dzień!

Postaraj się wygospodarować już dokładny zakres czasu, w której powinieneś/aś spożyć posiłek, jak i co dokładnie zjesz.

Przed planowaniem zakupów dobrze jest zrobić, tzw. przegląd szafek i lodówki lub zamrażarki i planując posiłki wykorzystać te produkty, które już masz w domu. Zaosczędzisz zarówno pieniądze, jak i zmniejszysz ryzyko marnowarnia produktów spożywczych.

Nie masz pomysłu na zdrowe posiłki, skorzystaj z Internetowych baz przepisów. Możesz sugerować się czasem przygotowania, ilością składników lub nawet wpisać produkty, które mają być wykorzystane. Do dzieła!

Jeśli masz możliwość poświęcić czas rano przygotowując śniadanie na przygotowanie 2 posiłku na wynos do pracy, szkoły lub na studia lub nawet chociaż część obiadu, warto z tego skorzystać. A jeśli jednak wolisz skorzystać z jedzenia na mieście, lepiej wybierać gotowe posiłki z dobrym składem lub komponować posiłki z dobrych jakościowo składników. Nawet jeśli Cię nie stać na jedzenie w restauracjach, to staraj się unikać częstego odwiedzania restauracji typu FAST FOOD 😉

Pamiętaj, że z czasem nauczysz się robić pewne rzeczy szybciej. Nie poddawaj się tak łatwo 😉

Dieta dla zabieganych – kilka praktycznych porad od dietetyka Poznań