Jak zdrowo schudnąć

Jak zdrowo schudnąć – zmiana nawyków żywieniowych na stałe pomoże Tobie uniknąć efektu jo-jo i poprawi stan zdrowia.

Chcesz schudnąć, a tym samym zgubić „oponkę” na lato? Dobrze, że o tym pomyślałeś/aś. Dobrze by było, abyś nie traktował swoich nadmiernych kilogramów i „oponki” tylko w aspekcie estetycznym. Chciałabym Cię uświadomić, że nadwaga czy otyłość także wpływa negatywnie na Twoje zdrowie. NADWAGA i OTYŁOŚĆ to choroby cywilizacyjne.

Namawiam Cię, abyś pomyślał/a o tym, jako o trosce o Twoje zdrowie. Nadwaga i otyłość niosą za sobą ryzyko powikłań, takiego jak powstanie cukrzycy typu 2, nadciśnienia tętniczego i dysbiozy jelitowej.

Nie istnieje idealna recepta na szybkie schudnięcie i tylko na lato!!! Każda dieta alternatywna (wyłączając przy tym dobrze zbilansowaną dietę wegetariańską), takie jak restrykcyjna dieta 1000 kcal, dieta wysokotłuszczowa lub dieta wysokobiałkowa są niebezpieczne dla zdrowia, tym bardziej przy ich długotrwałym stosowaniu.

umów wizytę

1000 kcal to głodówka. Dieta wysokotłuszczowa skutkuje powstawaniom ciał ketonowych. A nadmiar białka w organizmie jest niebezpieczne dla naszych nerek.

Zatem, dla zdrowia lepiej zmienić nawyki żywieniowe na całe życie, nie tylko na lato.

Jak zdrowo schudnąć – zasady zdrowej redukcji masy ciała

Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzanie zasad zdrowej diety stopniowo, aby nasz mózg nie dostał szoku (potem może się to odbić napadami apetytu np. na słodkie lub fast food’a).

Do najważniejszych zmian nawyków (na pierwszy plan) należą:

  • zwiększenie udziału owoców i warzyw w diecie
  • stopniowe zmniejszanie ilości spożywanych słodyczy, wyrobów cukierniczych i innych źródeł cukrów prostych
  • dobrym rozwiązaniem byłoby przygotowywanie zdrowszych wersji fast food’ów
  • ograniczenie ilości produktów wysoko przetworzonych
  • podczas robienia zakupów patrz na etykietę produktów, głównie na skład produktu (Nie idź na zakupy, kiedy jesteś głodny/a, ponieważ może się zdarzyć że pod wpływem głodu kupisz nadprogramowo rzeczy)
  • znajdź chwilkę czasu na zwiększenie świadomości o korzystnych i negatywnych składnikach produktów
  • korzystnie wpłynie na Twoje zdrowie również ograniczenie spożycia mięsa, szczególnie czerwonego do 2-3 porcji tygodniowo i wybieraj wędliny o lepszym składzie

Redukcja masy ciała – dietetyk Poznań

Leczenie nadwagi i otyłości z dietetykiem Poznań – odchudzanie z dietetykiem