Dieta na lato czy na lata

Dieta na lato czy na lata spędza sens z powiek dietetykom oraz innym specjalistom z dziedziny medycyny. Coraz częściej pojawia się temat epidemii, a właściwie teraz już pandemii nadwagi i otyłości. Jedynym rozwiązaniem jest zmiana nawyków żywieniowych społeczeństwa na całym świecie. Nadmierna konsumpcja, jak i produkcja żywności wpływa negatywnie zarówno na zdrowie, jak i klimat ziemski.

umów wizytę

Łatwiejszy dostęp i niska cena produktów przetworzonych oraz coraz większa liczba miejsc oferujących posiłki typu fast food, ale także coraz częstszy argument braku czasu na przygotowanie domowego posiłku sprawia, że nie mamy kontroli nad tym co jemy i ile jemy.

Lato to pora roku, w której odsłaniamy coraz więcej ciała, przez co chcąc po zimie zmieścić się w naszą ulubioną sukienkę i krótkie spodenki chcemy pozbyć się nadmiernego bagażu zgromadzonego zimą 😉 Ale jako dietetyk przypominam, że o utrzymanie prawidłowej masy ciała warto dbać cały rok, nie tylko w celu estetycznej sylwetki na lato.

„Hodowanie oponki” na zimę nie jest zbyt rozsądne , mając na uwadze nie tylko wygląd sylwetki, ale co najważniejsze Twoje zdrowie. Nawet najmniejszy nadmiar masy ciała stanowi ryzyko rozwoju choroby dietozależnej, m.in.: cukrzycy, insulinooporności, zaburzeń hormonalnych, chorób sercowo-naczyniowych, nadciśnienia, …

Powtórzę jeszcze raz, wszystko jest dla ludzi, że nie sama żywność jest trucizną, lecz jej ilość. Dlatego wszystko spożywane w umiarze pozwoli utrzymać prawidłową masę ciała. Warto też zadbać o ruch (ruch to zdrowie). WHO zaleca minimum 1 godzinę ruchu dziennie o umiarkowanej intensywności, np. żwawy spacer, jazda na rowerze, nordic walking, jazda konna, basen, … Jeśli ktoś chce przeliczać codzienną aktywność fizyczną, to realnym parametrem jest pomiar wykonanych kroków (minimum 8 000 kroków dziennie). Tym samym warto tez ograniczyć czas spędzony przed telewizorem lub komputerem, jeśli nie stanowi to część pracy. Podczas wykonywania pracy siedzącej dobrym rozwiązaniem byłoby poświęcenie chociaż 15 minut, co godzinę, na rozruszanie mięśni nóg 😉

Dieta na lato czy na lata – odchudzanie wiosną czy zmiana nawyków żywieniowych? | odpowiada dietetyk Poznań

Leczenie nadwagi i otyłości z dietetykiem Poznań – odchudzanie z dietetykiem